2013

Tycker detta är svårt, att sammanfatta året. Kommer inte ens ihåg hälften av allt som hänt men jag ska försöka. Detta år har varit händelserikt. Jag har lärt känna nya människor, tappat kontakten med med vissa. Kan inte säga att jag mått bra hela året men den tiden jag mått bra har jag mått riktigt bra. Jag gaddade mig för första gången, det är någonting jag verkligen inte ångrar. Jag tycker verkligen om den och jag har redan massa planer för mer motiv att pryda min kropp med. Vårterminen i åttan måste jag säga var den jobbigaste men ändå den skönaste tiden. Skolan rullade på medan privatlivet var tufft.
 
Sommarlovet invigde jag med mina vänner. Vi hade picknick i stadsparken på förmiddagen och på kvällen ccyklade vi till andra människor som befann sig vid en sjö lite längre ifrån där jag bor. Jag och min dåvarande pojkvän gjorde också slut i början av sommaren. Men trotts det måste jag säga att denna sommaren var en av de bästa jag haft. Jag umgicks väldigt mycket med mina nära och kära vilket fick mig att må riktigt bra. De två veckorna jag och min släkt spenderade nere vid sommarstugan var de bästa veckorna. Jag mår verkligen bra där, med några av de personer jag älskar mest av allt. Eftersom det var så himla fint väder där också så blev man riktigt brun. Vi åkte mycket båt, badade minst två gånger om dagen och körde vinken varje kväll med andra som bor i samma område. Vi besökte Liseberg som vi gör varje sommar, men denna gång var det speciellt. Min äldsta kusin hade fixat så att Ellen och Jonna kom utan att säga något. Den dagen skulle jag verkligen vilja uppleva igen. Eftersom jag inte träffar Ellen eller Jonna så mycket så är det verkligen speciellt när vi väl gör det. De två veckorna gick väldigt fort, jag önskar jag kunde stanna där för evigt. När vi kom hem hade augusti precis börjat och skolstarten närmade sig. De sista veckorna umgicks jag ännu mer med kompisar. 
 
Nian startade och på en gång hade jag en hel hög med plugg hemma.. Kan säga att höstterminen i nian har varit kämpig men jag har haft kul. Vi hade en kulturmånad i skolan som var intressant. Jag och mina vänner bokade Aviciibiljetter, hade haloweendisco i skolan, klassen har samlat in pengar till våran klassresa (budapest) och vi har hållt i lucia. Höstterminen slutade för några veckor sedan och jag tycker det känns så skönt att bara ha en termin kvar. Mitt jullov har hittills varit bra. Jag invigde mitt lov hos Felicia tillsammans med Emma. Vi hade en supermysig tjejkväll med mycket prat, skratt, bad, tacos och fix. Morgonen efter åkte jag och Emma hem med en tidig buss för att hinna fixa lite inför julafton. Jag, min mamma, min kusin och faster bakade hela den dagen. Julgodis, pepparkakor, lussebullar och massa mer. Vi klädde granen och kollade på film. Julafton firades med släkten på pappas sida. God mat, fina julklappar och roliga lekar och tävlingar. Firade även jul med släkten på mammas sida några dagar senare nere i småland hos mormor och morfar. Fina julklappar där med!! Och nyår, det firade jag hemma hos Tobias med Melinn, Oskar, Elin, Jonte och Tobbe. Supergod mat, filmer, tävling och promenad för att se fyverkerier. Så såg mitt 2013 ut, i stora drag.
 
Nu sitter jag här hemma och det är bara några få dagar kvar tills den sista terminen av grundskolan börjar. Kan säga att jag verkligen ser fram emot slutet av denna termin. Att åka på klassresa, veckorna i skolan då det är ganska chill, fotbollsdagen, lunken osv.
 
 




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: